יום שלישי, 14 ביוני 2022

 אחרי 30 שעות עם מתבגרת בלונדון יש כמה תובנות שחשוב לשקף לעולם .

כן,כן
המציל נפש אחת,
כאילו הציל עולם ומלואו.


אז כמנהג בת המצווה הנה 12 דברים שגיליתי ( או ידעתי והתכחשתי ) בלונדון על המתבגרת שלי והפער בינינו :
1. כל שעה היא התחלה חדשה.
יכול מאוד להיות שבשעה הראשונה של הבוקר, היא אדם אחר, קצת עצבני, מתוח, הורמונלי, לא מחבב בריות, ובכלל מעדיף שקט וטלפון עם סוללה מלאה ותו לו.
ובשעה שתבוא מיד אחריה, תקום לה פייה עטופה פרפרים לראשה, ילדה קסומה, חייכנית שאפילו מביטה עלי מדי פעם בעיניים טובות.
כפי שציינתי,
כל שעה בפני עצמה.
2. לכל אחד יש את האדם החשוב לו מכל בעולם, אצלה זה הטלפון.
היא תדאג לו כאחרון ילדיה, שלא יהיה ריק ורעב, שלא ייפול, שלא יגנבו לה, שלא יהיה ליד מים ועוד ועוד....
3. כשאת דואגת לנייד שלך שתהיה לו סוללה כדי להשתמש בגוגל מאפ, לשלם בגוגל פאי, לדבר עם הקטנים שהשארתי בבית.
היא לעומת זאת ,צריכה אותו להעלות סטורי לאינסטגרם, לעדכן חברה עכשיו, ברגע האמת, בזמן הזה, שהיא ראתה את הג'ינס הכי מושלם בעולם כמו של ההיא מהטיק טוק.
היא חייבת לעדכן את קבוצת החברים שלה, שהיא ראתה עכשיו משהו שהיא לא יכולה לספר לי כי :" בטוח לא תביני"...
4. היא לא אוהבת ללכת ,להתאמץ יתר על המידה, להעמיס על גופה העדין משימות,
אבל כשהיא ראתה את הסניף של פריימרק מרחוק, היא דפקה כזה ספרינט שגם אם אני הייתי מחליקה על הכביש הראשי שם לעיני כולם אין מצב שהיתה רצה אלי ככה.
5. פערי תרבויות - בואי נדבר רגע כל פערי תרבויות.
אתמול היינו במלך האריות,
באמת , מעטות המילים לתאר את החוויה הזו, איזו הפקה נדירה, איזה תענוג, 3 שעות של התרוממות נפש.
שלא נדבר על העלות שלה...
אבל היא,
הגברת,
אחרי 5 דקות שאלה אם אפשר לצאת באמצע, אם יש הפסקה, למה זה כל כך ארוך, למה זה כ"כ יקר, ובכלל למה ...
ברגעים שירדו לי דמעות של התרגשות מהעיניים, היא זזה בכסא הצידה שלא יחשדו שאני והיא זה ביחד.
בסוף, שכל האולם קם למחוא כפיים, היא רק רצתה לצאת לבדוק אם נשאר זמן לשופינג .
כמן שאמרתי, פערי תרבות.
6. תמונות- בואי נדבר על הנושא הכה מורכב הזה תמונות ואיך מצלמים.
נתחיל מזה שאין דבר כזה לבקש להצטלם איתי שתהיה לנו מזכרת, יותר מדאיג אותה שיהיה תיעוד לזה,וגם אם היא תסכים זה תמיד ייראה שהיא אכן עשתה לי טובה והאמת כבר עדיף לוותר.
7. אין דבר כזה לצלם וזהו, צריך לדעת איך לצלם, באיזו זווית, באיזה אור, גובה, פילטר להשתמש...
לא מצלמים וזהו !!!!
8. כשאני מצלמת תמונה אחת יפה, מקסימום 2 למקרה שבאחת עצמתי עיניים, היא מצלמת 76 תמונות.
למה?
כדי שיהיה ממה לבחור כאילו ?!?
9. לא משנה מה אלבש, אעשה, אומר, היא,כמתבגרת, נולדה לחשוב הפוך ממני.
להרים גבה,לגחך לעתים, ובכלל לעולם לא להראות הסכמה,או תמימות דעים בנושא אחד,איתי.
למה ?
ככה!


10. כל האמור לעיל לא גורע מהעובדה שברור לי שכיף לה איתי, שהיא מפנימה מלא דברים, שהיא נהנת גם שהיא לא השעה הנכונה שלה, שהיא אוספת ערכים גם בלי לומר כן .
11. היא עוברת את כל מה שכנראה מעצב והופך אותה למה שהיא עומדת להיות, למה שהיא רוצה ובודקת,
ואולי זו הדרך, לבעוט קצת, למרוד, לגחך, ובסוף לבחור מי ומה היא.
12.בכלל יש משהו בגיל ההתבגרות שככל הנראה אמור להיות כמו שהוא אצלי, נכון זה לא אצל כולן, יש אמהות שהבנות המתבגרות שלהן לא חווות חצי דבר ממה שציינתי, אבל זו הילדה שלי,
וכמה שהיא מעצבנת לפעמים, לא הייתי מחליפה אותה לרגע,באחרת.
טוב אולי רק לרגע.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה